DC Magyarország

Minden, ami DC!

Tom Holkenborg elárult néhány érdekességet a Snyder Cut filmzenéjével kapcsolatban

Oszd meg a cikket másokkal is:

Zack Snydertől már megszokhattuk az elmúlt hónapokban, hogy különböző YouTube csatornákon és podcastekben vendégeskedett, ahol akár órákon át beszélt a hamarosan érkező Snyder Cutról, válaszolva a házigazdák és a rajongók kérdéseire. Most azonban a film zeneszerzője, Tom Holkenborg, más néven Junkie XL vett részt egy online beszélgetésben, ahol eddigi munkásságának olyan kiemelkedő darabjairól is szó esett, mint a Mad Max: A harag útja, a Deadpool vagy az Alita. Természetesen a DC-vel és Zack Snyderrel közös munkái is előkerültek, és megtudtunk néhány érdekességet a Snyder Cut score-járól is, amelyeket a továbbiakban pontokba szedve elolvashattok.

  • Holkenborg teljesen a nulláról kezdte a komponálást a Snyder Cuthoz, nem használt fel semmit a 2017-ben elkezdett zenéből. Ennek több oka is van, egyrészt nem szívesen tekint vissza arra a félkész munkájára a film körüli problémák és a tragikus apropó miatt, másrészt állítása szerint ezúttal jobb ötletei lettek, amelyeket meg is valósíthatott.
  • Zack teljes mértékben szabad kezet adott neki, és nagyon élvezte ezt az alkotói szabadságot, ami ritkán adatik meg.
  • A mára klasszikussá vált Wonder Woman témát a Led Zeppelin ikonikus dala, az Immigrant Song inspirálta, amelyet ő és Hans Zimmer egyaránt nagyon szeretnek. A Snyder Cutban a téma egy új változatát halljuk majd, ami közelebb áll Junkie XL eredeti elképzeléséhez. A Batman Superman ellen zenéjén Zimmerrel közösen dolgozott, így nem csak az ő szájíze szerint készült a score. Az új Wonder Woman téma a szerző szerint sokkal kevésbé érződik modernnek, inkább azt a hatást kelti, hogy olyan régóta jelen van, mint maguk az amazonok.
  • Néhány hősnek, mint például Batmannek és Aquamannek teljesen új témái vannak a filmben. Flash nem kapott saját témát, mert ő legtöbbször más hősökkel egyszerre szerepel, a bemutatkozása alatt pedig egy dal szól, nem komponált filmzene. Így Flash témájának nagyjából a Justice League téma felel meg.
  • Flashnek a történet három pontján lesz kiemelten fontos szerepe, a zeneszerző szavait idézve “konkrétan ő teszi lehetővé, hogy a Liga egyáltalán létezhessen.”
  • Összesen közel négy és fél órányi zenét komponált a filmhez, ami számára abszolút rekord. Állítása szerint a film maga 4 óra 20 perc, ami kb. negyedórával hosszabb, mint az eddig hallott játékidők.
  • A Warner piacra fogja dobni a filmzenét teljes hosszában.
  • A terjedelmes játékidő megengedte, hogy egészen hosszú zenei betétek készülhessenek. Például van a filmben egy 15 perces jelenet, ami Cyborg eredettörténetét meséli el, és ebben nincsenek dialógusok és hangeffektek, csak a komponált filmzene szól. Ez szintén olyan lehetőség egy zeneszerző számára, ami ritkán adatik meg.
  • Steppenwolf, Darkseid valamint az Anyadobozok témája összekapcsolódik, mivel ezek ugyanahhoz a történetszálhoz tartoznak. Ezt a témát hallhatjuk leghosszabban a filmben, többek között a harcjelenetek alatt is, ahol a taktusok keverednek majd a hősök témáival.
  • A már megjelent The Crew at Warpower többféleképpen is fel fog csendülni, a film végén páldául lassabb tempóban, ami a szerző szerint egy nemzeti himnusz hatását kelti így.
  • A film végefelé hallható lesz majd az Acélember téma is, de az is át lett dolgozva, és sokkal rockosabb lett.
  • Ahogy Zack Snyder, úgy Holkenborg sem látta a 2017-ben bemutatott mozis változatot. Amikor Zack kiszállt a projektből, ő is azonnal vele akart tartani a rendező iránti barátságból és hűségből, aztán megtudta, hogy Whedon amúgy sem szeretett volna vele dolgozni.
  • Holkenborg nagyon hálás a rajongóknak, amiért kitartóan követelték a Snyder Cut bemutatását, és külön jól esett neki, hogy nem csak a film, hanem az eredeti score megjelenéséért is kampányoltak.
  • A zeneszerző mindig is filmként kezelte a projektet annak ellenére, hogy egy ideig úgy volt, hogy minisorozat formátumban kerül bemutatásra. Zack egyértelmű instrukciót adott neki a munka elején: “Tekints rá filmként.”
  • A podcast során hallhattunk egy kis ízelítőt a Bat Signal témából.

Ezek az információk is csak fokozták a várakozásunkat, de szerencsére már nem kell sokat aludnunk a premierig, hiszen a film március 18-án érkezik az HBO GO-ra, ráadásul egyből magyar szinkronnal.

(Forrás: TheFilmJunkee)

Ha tetszett a bejegyzés, kedvelj és kövess minket a Facebookon is!

Címkék: , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük