A Wonder Woman 1984 szereplői és alkotói meséltek a filmről és a karakterekről
Az Entertainment Weekly ellátogatott a Wonder Woman 1984 kulisszái mögé, ahol lehetőségük volt megnézni néhány jelenet forgatását, illetve a készítőkkel és a színészekkel is elbeszélgettek a nyáron végre bemutatásra kerülő produkció kapcsán.
Az egyik jelenetben, aminek az elkészültét megfigyelhették, Diana a már sokat emlegetett aranypáncélban intéz el egy csapatnyi jól felszerelt katonát a londoni stúdióban felépített díszletek között. A hónapokon át tartó forgatás során a stáb útja a napsütötte Teneriféről Virginia külvárosán keresztül egészen a hideg Angliáig vezetett.
Gal Gadot az első világháborús környezet után egy olyan világba csöppen a folytatásban, ami sokkal közelebb áll hozzá. “1985-ben születtem. A szüleim révén fel tudom idézni, hogy milyen kiemelkedő és egyedi évtized volt ez, például a divat, a zene vagy a politika szempontjából. És ahogy minden kinézett! Azok a színek!”
A rendezőként visszatérő Patty Jenkins, aki az első filmet hatalmas sikerrel vezényelte le, szintén megosztott pár gondolatot a szóban forgó évtizedről: “Ezidőtájt még semminek nem mutatkozott meg a következménye. Ott volt ugyan a félelem a hidegháborútól, de az alaphangulat arról szólt, hogy ennek a bőségszarunak sosem lesz vége.”
Diana számára azonban nem ilyen gondtalan ez az időszak. A washingtoni Természettudományi Múzeumban dolgozik, nyugodt életet él és gyászolja az elvesztett szeretteit. “Nem csak Steve Trevort (Chris Pine) vesztette el, hanem szinte minden olyan embert, aki fontos volt számára, hiszen vele ellentétben ők halandók. Igazából az egyetlen öröme az, ha segíthet azokon, akik rászorulnak,” részletezi Charles Roven producer.
Diana dolgát tovább nehezíti Maxwell Lord, az önjelölt mogul/guru, akit a 80-as évekbeli fiktív (Gordon Gecko) és valós (Tony Robbins) ikonikus karakterek keverékeként kell elképzelni. “Max álmokkal kereskedik. Ő testesíti meg a kornak azt a mottóját, miszerint ‘szerezz meg mindent amire vágysz, bármilyen módon, mert jogosult vagy rá.’ A kapzsiság a kulcsszó persze, de itt vannak még azok a kérdések, hogy ‘Hogyan legyél önmagad legjobb verziója? Hogyan győzz?’ Max az arca mindezeknek a dolgoknak,” magyarázza a karaktert megformáló Pedro Pascal, akit olyan sorozatokból ismerhetünk, mint a Trónok harca, a The Mandalorian vagy a Narcos.
Ha Diana ellen is tud állni Max sármjának, az új munkatársa, Barbara Minerva biztosan nem. A szégyellős, visszahúzódó drágakőszakértőt Kristen Wiig játssza. A képregények ismerői számára nem meglepetés, hogy a karakter milyen átalakuláson esik majd át, és hogyan lesz Diana barátjából az egyik legádázabb ellenfele. A színésznő számára azonban újdonságnak számított a figura története. “Nem sokat tudtam Cheetahról. Még mielőtt elkezdtem tárgyalni Pattyvel, felmerült a gondolat, hogy talán lehetnék a film egyik gonosza, szóval rákerestem a neten Wonder Woman ellenségeire, mert annyira lelkes voltam. Nagyon örültem, amikor megtudtam, kit fogok játszani.”
A karakter megformálása Wiig karrierjének történetében először komoly kaszkadőrmunkával is járt, valamint azzal, hogy két személyiséget is meg kellett jelenítenie a kamerák előtt. “Soha nem játszottam még olyan figurát, aki besétál egy szobába és azonnal uralja a terepet, főleg olyat nem, aki bizonytalan és visszahúzódó típusként kezdte. Nem akartuk, hogy Cheetahban felfedezzünk bármit Barbarából, vagy akár Kristenből.”
Jenkinsnek soha nem volt kétsége afelől, hogy Wiig tökéletes lesz a szerepre. “A kánon szerint Cheetah Diana barátnője, de ugyanakkor irigykedik is rá. Kristen egy olyan karaktert alakít, aki a skála mindkét oldalát képviseli. Ő a jószívű vicces barátod, aki képes átalakulni valami egészen mássá. Történetesen egy nő, de olyan szinten nagyszerű és vicces, mint Gene Hackman volt a Supermanben. Nem gondolok rá női gonoszként, annak ellenére, hogy az. De így érzek Wonder Woman iránt is. A nőisége fontos komponens persze, de ő számomra egy univerzális hős.”
Két ilyen kaliberű gonosz mellett elkél némi támogatás Dianának, amit meg is kap Steve Trevor személyében. Nincs az az igazságlasszó, ami bármelyik alkotóból ki tudná szedni Steve visszatérésének módját vagy körülményeit. Annyit tudunk, hogy az első világháborúban magát feláldozó pilóta most itt van a 80-as évek Amerikájában. “Az első filmben egy sokat látott, megviselt katonát játszottam, aki szembesült azzal, milyen borzalmakra képes az emberiség. Ezúttal a szerepem sokkal könnyedebb és vidámabb. Egy egyszerű barát/szerető/testőr vagyok, aki mindent megtesz, hogy segítse Dianát a küldetésében. Én vagyok a Watson az ő Sherlockjához,” meséli Chris Pine a karakteréről.
A színész természetes kisugárzása volt az, ami meggyőzte Jenkinst a casting során még az első film készítésekor. “Chris egy olyan alfa hím, aki hitelesen tud viselkedni kényelmetlen helyzetben is. Az első perctől úgy képzeltem el kettejük kapcsolatát, mintha Wonder Woman találkozott volna Indiana Jonesszal, csak Indy maszkulinitása ezúttal nincs eltúlozva. Chris ezt a tulajdonságot természetéből adódóan azonnal meg tudta ragadni.”
A szerelem azonban nem győz le mindent, néha szükség van egy kis nehézfémre is. Itt kerül képbe Diana képregényekből ismert aranypáncélja, amit most először láthatunk majd a nagyvásznon. Jenkins az ókori római katonák felszereléséből merített inspirációt a páncélhoz, az Oscar-díjas kosztümtervező, Lindy Hemming (számos James Bonddal és Batmannel az életművében) pedig hosszú órákat töltött a tervezőkkel, hogy több variációban is megalkossák a hírhedt szárnyakat.
Készült többek között egy közel húszkilós verzió szénszálból, de olyan változat is van, ami az utómunkálatok során CGI-jal veszi fel a végleges formáját. “Az a lényeg, hogy fényben szinte folyékonynak tűnjön, ne érződjön merev síkfelületnek,” jegyezte meg Hemming.
Persze az aranypáncél csak a legmonumentálisabb csatákban jut szerephez, máskor elég a már jól ismert kék-vörös jelmez is. Például a film egyik korai jelenetében, ahol Diana a 80-as évek Amerikájának egy nagyon reprezentatív helyszínén akciózik, egy plázában. Az elismert díszlettervező, Aline Bonetto, aki már az első részen is dolgozott, egy nemrég bezárt valódi bevásárlóközpontot alakított át, és felépíttetett 65 különböző üzletbejáratot, köztük számos ma már nem létező márka logójával ellátva. “Olyan volt, mintha visszakerültem volna a gyerekkoromba. Nagyon plázázós lány voltam,” emlékszik vissza Bonetto.
Az Entertainment Weekly ellátogatott egy másik díszletbe is, mégpedig a Fehér Ház részleges replikájába, ami egy konfrontációnak ad helyet Max Lord és Wonder Woman között. A festmények összevissza lógnak, a márványoszlopok is meg vannak rongálva, a padlón pedig leomlott vakolat hever mindenhol az összecsapás következtében. “Vicces az ilyen jelenetek forgatása, mert amíg csináljuk, mindenki nagyon kemény és belead mindent, de amint a kamerák leállnak, mindenki jön oda hozzám, hogy nem-e esett valami bajom,” meséli Gadot.
Ennél sokkal békésebb a múzeumi díszlet, ahol Diana és Minerva irodája, valamint előbbi lakása is található. Diana kuckóján látszanak a magányos élet szomorú jelei, gyéren kidekorált szoba, egy szimpla konyha, szűkös ruhaszekrény, az egészből árad az a hangulat, hogy hősnőnk minden szempontból távol van valódi otthonától. A filmben ennek ellenére láthatjuk majd Dianát Themüszkirán, mégpedig egy flashback jelenetben, az édesanyjával (Connie Nielsen) és nagynénjével (Robin Wright) együtt, egyféle amazon olimpia keretein belül.
A feszültség és a versenyszellem tetten érhető a film egy későbbi jelenetében is, ami a Mad Max franchise robbanásokban gazdag, sivatagos autós üldözős jeleneteit juttatja eszünkbe. A forgatás ezen szakaszában Gal Gadot öt hónapos terhes volt a második gyermekével, így a hasát az utómunkák során el kellett tüntetni a felvételekről, a végeredmény azonban megérte a fáradtságos munkát úgy az effektesek, mint a színésznő részéről.
“Amikor annak idején elkezdtük, nem fogtam fel, hogy ez a karakter milyen sokat jelent az embereknek. Olyan voltam, mint egy kislány, akinek meg kell másznia a Kilimandzsárót, és azon tűnődik, hogy hogy a pokolba tudná ezt megcsinálni. De most már tudom, merre tartok, és hogyan fogok odajutni. Az első filmben Diana nem értette az emberiség komplexitását, de most már nagyon is tisztában van vele. Szereti az embereket, és szerintem ez a karakter lényege. Egy istennő erejével, de egy ember szívével rendelkezik,” foglalja össze Gal Gadot Wonder Woman jellemét.
A Wonder Woman 1984 júniusában érkezik a mozikba.
(forrás: Entertainment Weekly)
Ha tetszett a bejegyzés, kedvelj és kövess minket a Facebookon is!
Címkék: Cheetah, Chris Pine, Kristen Wiig, Maxwell Lord, Patty Jenkins, Pedro Pascal, Steve Trevor, Wonder Woman, Wonder Woman 1984