Chris Terrio forgatókönyvíró végre nyilatkozott Az Igazság Ligájáról és a közös munkájáról Zack Snyderrel
Chris Terrio együtt dolgozott Zack Snyderrel a Batman Superman ellenen és Az Igazság ligáján, azonban egyik film mozis bemutatója, illetve közepes/gyenge fogadtatása után sem adott semmilyen nyilatkozatot. A Batman Superman ellen fél órával hosszabb rendezői változata már rég elérhető, most pedig, hogy végre Az Igazság ligájából is láthattuk az eredeti verziót, a forgatókönyvíró hosszú hallgatás után hangot adott csalódottságának a két film moziváltozatával kapcsolatban, és nyújtott némi betekintést a kulisszák mögé is.
Terrio örül annak, hogy a Snyder Cut elérhetővé vált, hiszen így végre láthatja a közönség Willem Dafoe és Kiersey Clemons alakítását a filmben, illetve a 2017-ben durván megkurtított Cyborg történetszálat is teljes valójában élvezheti. Az író vandalizmusnak nevezte, amit a Warner a filmmel művelt, utalva a Joss Whedon által újraírt szkriptre, amihez neki már nem volt köze, illetve a pótforgatásokra és a lerövidített játékidőre. A mozibemutató idején Terrio le is akarta vetetni a nevét a stáblistáról, ez azonban akkor már nem volt kivitelezhető, és hatalmas médiavisszhangot illetve a premier eltolását vonta volna maga után, ezért inkább csendben tűrte a helyzetet, mert nem akarta nehéz helyzetbe hozni a többieket akik a filmen dolgoztak.
Az interjúban visszaemlékezett arra is, hogy Ben Affleck kérte fel őt, hogy a Batman Superman ellen meglévő forgatókönyvén végezzen módosításokat, leginkább Batman karakterével és történetszálával kapcsolatban. Batmant a Moby Dick Ahab kapitányához hasonlította, aki a rögeszmés megszállottsága miatt nem hallgat a józan ész érvekre, amiket jelen esetben Alfred (Jeremy Irons) közvetített. A két hős összecsapását pedig Amerika megosztottságával vonta párhuzamba, ami a 2016-os elnökválasztás után csak még erősebbé vált az országban.
Terrio magát a film címét is kritizálta, ő ugyanis nem ezt a címet adta volna neki, szerinte ez egy félresikerült marketinghúzás volt. Úgy véli, a Batman Superman ellen – Az igazság hajanla egy látványos bazári akciómenetet, egy “las vegasi pankrációmérkőzést” sugall, nem azt az intenzív, komor és komplex történetet, amin ők Zackkel dolgoztak. Szerinte ez is nagyban hozzájárult a film vegyes fogadtatásához, a nézők ugyanis a cím alapján egészen mást vártak, és nem is lehet őket hibáztatni ezért.
Egy másik probléma a 2016-os filmmel a vágás volt, ugyanis, mint az köztudott, a stúdió fél órával megrövidítette a játékidőt. Terrio rávilágított a tényre, hogy amikor egy blockbuster esetén rövidítésre kerül sor, nem a kaszkadőrjelenetekből és a CGI snittekből ollóznak ki, ezek ugyanis túl költségesek ahhoz. Ilyenkor mindig a kisebb volumenű karakterpillanatok és párbeszédjelenetek végzik a padlón, amelyek eredeti funkciója épp az akciók megalapozása és a karakterek építése lenne. Az Ultimate Cut néven ismert verzió aztán kiköszörülte ezt a csorbát a 2016-os alkotáson, de Terriónak rosszul estek a szkriptet ért negatív kritikák a bemutató után, ugyanis az emberek nem a teljes történetet látták a vásznon, hanem egy megcsonkított sztorit. Még az író néhány barátja is hátat fordított neki a premier után, mert azt gondolták, hogy nagy szerepe volt a film bukásában.
Terrio kitért a Batman Superman ellen egyik sokat kritizált mondatára, nevezetesen arra, amikor a terrorista vezér azt mondja Loisnak a film elején, hogy nem tudta, hogy egy hölgynek kell interjút adnia, mire Lois azt feleli, hogy ő nem hölgy, hanem újságíró. Ezt a sort egy kritikus kiemelte példaként Terrio írói alkalmatlanságára, és arra, hogy nem érti sem a nőket, sem az újságírókat, sem Lois Lane-t. Terrio most elárulta, hogy ez a jelenet a valóságra reflektál, mégpedig Marie Colvin újságíróra, aki hasonló helyzetbe került egy csecsen diktátorral, és később meg is ölték Szíriában.
Az író azt is kifogásolhatónak tartja, hogy a Warner szerint az ő Batman Superman ellenen végzett munkája a túl sötét és komor, miközben a forgatókönyv eredeti változatának végén Batman megbélyegezte volna Lex Luthort, ahogy tette a bűnözőkkel a film elején. Terrio harcolt azért, hogy ez kerüljön ki a sztoriból, ugyanis szerinte Batman nem lehet ugyanaz az embereket kínzó figura a film végén is, mint volt az elején, hanem meg kell találnia a jobbik önmagát, és azzá a Batmanné kell válnia, akit ismerünk, és aki megalapítja az Igazság Ligáját, másképp az egésznek nincs értelme.
Szintén Terrio ötlete volt, hogy az afrikai jelenetből kivegye azt a részletet, hogy Lois Lanet felpofozzák, mire Superman megjelenik és elszabadítja a poklot a sivatagban, valamint az ő adaléka Kahina Ziri karaktere, aki Washingtonban tesz tanúvalomást az afrikai incidensről, bemutatva ezzel, hogy Superman tetteinek vannak következményei. Terrio elmondása szerint Zack első perctől fogva támogatta és jónak tartotta ezeket a változtatásokat, így vele nem kellett harcolni ezek véghezviteléért.
A Batman Superman ellen körüli negativitás ellenére Terrio mégis elvállalta Az Igazság Ligája szkriptjének szerzését, mert fel akarta tölteni szeretettel és reménységgel ezeket a karajtereket a Batman Superman ellen komorsága után, illetve Batman fejlődését is tovább akarta vinni, aki az előző film végén rájött a hibáira és megígérte hogy megváltozik.
Az egyik fő probléma Az Igazság Ligája körül az volt, hogy a Batman Superman ellen fogadtatása miatt beijedve a producerek helyett a pénzügyi emberek hoztak meg komoly döntéseket, amelyek nem a történet tisztességes elmesélését tartották szem előtt. Az egyik Wall Street-i fickó még ki is oktatta Terriót arról, hogy hogyan kéne Batmant írnia. Az Igazság Ligája szkriptjét Terrio átírta hogy könnyedebb hangvételű legyen, és ez lett végül a Snyder cCut könyve, amit Zack leforgatott. Amikor kikerült a projekt Terrio kezéből, a stúdió megszabta hogy két óránál nem lehet hosszabb a film, és sitcom poénokkal “turbózták fel” a szkriptet. Kevin Tsujihara határozottan megszabta a filmek sorrendjét, mégpedig, hogy a Batman Superman ellen után a Wonder Woman, Az Igazság Ligája majd az Aquaman kell következzen, és nem is adott ebbe beleszólási jogot Terriónak. Az Igazság Ligája írása idején még kész sem volt a Wonder Woman forgatókönyve, ami megnehezítette Terrio munkáját, mert Themüszkira nem is létezett még, csak a karakter Batman Superman ellenbeli szerepére tudott építeni. Aquaman esetében is okozott ez némi fejfájást, mert például az író nem tudta hogy Aquaman képes-e víz alatt beszélni mert ezek az alapok még nem voltak lefektetve.
Terrio nem volt jelen Az Igazság Ligája eredeti forgatásán, de így is volt lehetősége egyeztetni a színészekkel, leginkább Ray Fisherrel, akivel közösen alkották meg Cyborg történetét. Komolyan vették annak a súlyát és felelősségét, hogy ők az elsők, akik egy színes bőrű szuperhőst mutatnak be fontos szereplőként egy nagyszabású filmben, hiszen ez még a Fekete Párduc elkészülése előtt volt. A Whedon által vezényelt utómunkákról már csak elvétve értesült, akkor már nem volt része a produkciónak. Nem tudta, hogy pontosan milyen mértékű változtatások érik a filmet, és whedonnal sem találkozott, ezért az interjúban nem is foglalt állást a rendezőt ért vádakkal kapcsolatban.
(Forrás: Vanity Fair)
Ha tetszett a bejegyzés, kedvelj és kövess minket a Facebookon is!
Címkék: Chris Terrio, Kevin Tsujihara, Ray Fisher, Snyder Cut, Zack Snyder