ÉVÉRTÉKELÉS – 2021
A tavalyi, 2020-as évben a koronavírus járvány keresztülhúzta szinte mindenki számításait, természetesen nem csak a moziba járást vagy a sorozatok darálását illetően. Bár a pandémia még nem ért véget, de idén már sokkal több mindennek örülhettünk DC adaptációk szempontjából. Egy mérföldkőnek számító, valamint egy hazai nagyvásznakat elkerülő streaming filmmel, egy moziélménnyel és számos sorozatepizóddal gazdagodtunk ebben az évben, az alábbi cikk pedig ezek részletesebb felidézésére hivatott.
ZACK SNYDER: AZ IGAZSÁG LIGÁJA
Biztosan nem túlzok, ha azt mondom, hogy rengeteg DC rajongó számára az elmúlt évek legfontosabb eseménye volt a hőn áhított Snyder Cut megjelenése. A hatalmas méreteket öltött, hírességeket is bevonó, hosszadalmas és kitartó rajongói mozgalom végül meghozta a gyümölcsét, és a Warner rábólintott arra, hogy Zack Snyder befejezhesse az évekkel ezelőtt félbehagyott (és Joss Whedon vezényletével sebtében összetákolt) szuperhősopuszát, a négyórás kész anyagot pedig az HBO Maxon (idehaza természetesen a GO-n) nézhették meg a rajongók. Ők pedig hálásak is voltak, hiszen az egész tavaszt kitöltötte a filmről zajló diskurzus, és a különböző közösségi oldalak és filmes portálok népszerűségi évösszegző listáján is bérelt helyet harcolt ki magának a Liga összeáállásának története. A film két változatban (színes és fekete-fehér) is elérhetővé vált, így tényleg minden rajongói igényt kielégített. Leszámítva persze a „még többet akarok” érzést, ami sokakat elfogott a film után, és már javában zajlik is a folytatásokért indított #RestoreTheSnyderVerse kampány. Talán esélytelen vállalkozás ezekért a még le sem forgatott filmekért harcolni, de néhány éve a #ReleaseTheSnyderCut is annak tűnt. A filmmel természetesen mi is elmélyülten foglalkoztunk, volt spoilermentes kritika és szerkesztőségi értékelés is, Vera pedig az elfogult rajongók szemszögét képviselve hozott össze egy őszinte cikket.
WONDER WOMAN 1984
Az amerikai rajongók rengeteg huzavona után végül már 2020 decemberében megnézhették Patty Jenkins és Gal Gadot második amazonkalandját a mozikban és az HBO Maxon, nekünk azonban idén áprilisig kellett várnunk a hazai bemutatóra, és a nagyvásznak helyett csak az otthonunk kényelmében élvezhettük a filmet az HBO GO-n. Bár egy kétségkívül szórakoztató szuperhősmenetet szállított nekünk Jenkins, azért a WW84-nek bőven vannak hibái és gyenge pontjai is, amelyekre a spoilermentes kritikánk ki is tért. Állítólag már körvonalazódik a rendezőnő fejében a harmadik fejezet vázlata, reméljük a trilógiazáró epizód inkább a nagyszerű 2017-es első rész minőségét célozza majd meg. A földbe azért nem döngöljük a második felvonást sem, hiszen a nyitó szuperhősködős montázs és a plázás jelenet egészen hangulatos, az egyiptomi akció látványos (bár a nyolcvanas évek hangulatából semmit nem ad át), Pedro Pascal és Kristen Wiig tisztességesen helytállnak gonosztevőkként, Gadot pedig továbbra is Diana szerepére született.
THE SUICIDE SQUAD: AZ ÖNGYILKOS OSZTAG
Ahogy 2020-ban, úgy idén is csak egyetlen DC filmre ülhettünk be a mozikba (ez a helyzet jövőre várhatóan sokkal jobb lesz, de ne szaladjunk ennyire előre). Miután a Disney/Marvel váratlanul kirúgta James Gunnt a Galaxis őrzői 3 éléről, a DC/Warner azonnal lecsapott a tehetséges filmesre azzal az ajánlattal, hogy konkrétan azt a DC karaktert/csapatot filmesítheti meg, amelyiket csak akarja. Az ő választása pedig a különc gonosztevőkből álló Öngyilkos osztagra esett. Ez a téma nagyon közel áll hozzá, hiszen korábban a Marvelnél kétszer is sikerre vitt egy -akkor még- hasonlóan ismeretlen tagokat felvonultató furcsa csapatot, az pedig a hab a tortán, hogy azóta a harmadik Galaxis őrzői menet levezénylésének lehetőségét is visszakapta az egeres cégtől. A The Suicide Squad azonban saját bevallása szerint az eddigi leggrandiózusabb és legnagyszabásúbb filmje, ahol még a korhatárbesorolás sem szabott határt a fantáziájának, a szedett-vedett osztagot alkotó figurák káromkodásokkal és vérengzéssel kikövezett úton haladtak az öngyilkos küldetés teljesítése felé. Az új arcok közül abszolút kiemelkedik a Daniela Melchior által játszott Ratcatcher 2, David Dastmalchian Polka Dot Man-je és a John Cena által játszott Peacemaker, aki januárban saját spinoff sorozatot is kap (erről majd az előretekintős cikkben bővebben lesz szó). A hetvenes évek háborús filmjeinek hangulatát idéző mozi legnagyobb erőssége a karaktereiben és azok megírásában rejlik (Gunn ehhez mindig nagyon értett), de a humorra és az akciókra sem lehet panaszunk. Ha gyengepontokat kell sorolni, akkor meg kell említeni, hogy a marketing során teljesen kiszámíthatatlannak és meglepetésektől hemzsegőnek beállított film tartalmaz jópár klisét, a történet alapja ugyanaz, mint a 2016-os filmé csak máshogy elmesélve, és azért 1-2 karakter mégis védettséget élvez, bármennyire is hangoztatták az alkotók, hogy a történet során bármelyikük fűbe haraphat. „Egyértelmű, hogy nem fogja mindenki szeretni, de akit elkap a film hangulata, és szereti James Gunn stílusát, az nem fogja észrevenni ezt a bő két órát,” írtam anno az enyhén spoileres kritikámban.
SOROZATOK
Nem csak a filmek, de a sorozatok terén nem panaszkodhattunk az idei évben, hiszen folytatódtak régi kedvencek és indultak új címek, de sajnos egy-két produkciótól búcsúznunk is kellett. A továbbiakban a teljesség igénye nélkül kiemelem a fontosabbakat, véletlenszerű sorrendben.
A The CW új szuperhőssorozata, a SUPERMAN ÉS LOIS abszolút a kellemes meglepetések sorát erősíti, talán a legjobb képregényes széria a csatornán, nem is kérdéses tehát, hogy alig várjuk a januárban startoló második évadot. Az Arrowverzumnál maradva, elkezdődött a THE FLASH nyolcadik évada az Armageddon névre keresztelt ötrészes crossover-szerűséggel, és ezzel 2022-ig szünetre is vonult Barry Allen és csapata. A Javicia Leslie főszereplésével készülő BATWOMAN megkezdte a harmadik etapját, a STARGIRL második évadát is végigizgulhattuk, egy veterán címtől, a SUPERGIRL szériától pedig idén végleg el kellett búcsúznunk hat etap után. Szintén a hatodik évaddal köszönt el a hatalmas népszerűségnek örvendő LUCIFER. Egy rövid pályafutás erejéig, sok kulisszák mögötti macera után idén végre elstartolt az Y: THE LAST MAN című Vertigo adaptáció az FX on Hulu-n, de sajnos már az évad vége előtt kaszát is kapott a kultikus státusznak örvendő képregény feldolgozása. Szintén az újoncok táborához csatlakozik a Netflixes SWEET TOOTH: AZ AGANCSOS FIÚ, aminek már zöld utat kapott a folytatása, a rajongók tehát megnyugodhatnak. Idén új évadokkal jelentkezett a remek DOOM PATROL és a TITÁNOK, valamint folytatódott a szintén minőségi PENNYWORTH, és jó hír, hogy mindhárom sorozatnak be van rendelve a következő etapja is, utóbbi pedig az Epixről az HBO Maxre vándorol a jövőben.
Amint az látszik, bőven volt mit néznünk a 2021-es évben, és ezekkel az élményekkel gazdagodva nézünk bizakodóan a 2022 felé, ami talán ennél is több újdonságot tartogat nekünk, természetesen csak akkor, ha a járványhelyzet azt megengedi. A következő cikkben ezt a jövőbe tekintést fogom részletesebben elvégezni, a holnapi nap folyamán.
Írta: Genzo
Ha tetszett a bejegyzés, kedvelj és kövess minket a Facebookon is!
1 komment a(z) "ÉVÉRTÉKELÉS – 2021" című bejegyzésnél